Heropening praktijk

UPDATE 11 MEI 2020: Fysieke afspraken vanaf heden weer mogelijk voor onderstaande doelgroep

Langs deze weg willen we je laten weten dat het vanaf heden onder voorwaarden weer mogelijk is bepaalde fysieke 1 op 1 behandeling in de praktijk te laten plaatsvinden. Daarbij werken we volgens een kadering van 4 groepen klanten waarbij we groep A inmiddels voor fysieke behandeling in de praktijk kunnen plannen. Voor groep B geldt dat dit zal worden bepaald in overleg met de door uw behandelend therapeut of door de aangewezen therapeut. Ook in deze groepen geniet nog de voorkeur om op afstand te behandelen d.m.v. oefeningen en adviezen. Zeker wanneer dit nog niet gebeurd is en de verwachting er is dat u dit goed zal kunnen helpen in de reductie van de klachten.

Groep A omvat
Geen aanwezigheid van de hieronder bij Groep B, Groep C en Groep D staande opsomming

Groep B zowel fysiek als via videoafspraak.

Groepen C en D hieronder uitgewerkt behandelen we vooralsnog alleen via videoafspraken of telefonische consulten.

Groep B

• Alle personen >18 jaar met bijvoorbeeld één van onderliggende aandoeningen die een verhoogd risico hebben om geïnfecteerd te raken en/of een grotere kans hebben op ernstiger beloop
  • afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen
  • chronische hartaandoeningen
  • diabetes mellitus
  • ernstige nieraandoeningen
  • verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten
  • met een hivinfectie in overleg met de hiv-behandelaar.

Groep C
1 van de volgende symptomen:

• (neus)verkoudheid
  • hoesten, kuchen of niezen
  • loopneus
  • keelpijn
  • verhoging (=tot 38 graden) of koorts
  • kortademigheid
  • hoofdpijn
  • branderige ogen
  • moeheid
  • je ziek voelen
  • diarree
  • Huisgenoot met koorts

Groep D
Gediagnosticeerd Corona en <24 uur klachtenvrij

Wat doen we wanneer u zich meldt?
Bij aanmelding zullen we je een aantal korte vragen stellen om te bepalen of u in groep A valt en of op dit moment fysieke behandeling noodzakelijk is of dat u in groep B,C of D valt waardoor per definitie er alleen nog maar ruimte is voor video afspraak of telefonische consulten.

Afspraak op de praktijk? Dit zijn de regels:

– Bij binnenkomst EN bij vertrek van de praktijk de handen wassen en desinfecteren.

– Geen handen geven.

– Alle fysiotherapeuten werken met persoonlijke beschermingsmiddelen.

– Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.

– Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg.

– Anderhalve meter afstand hanteren t.o.v. alle aanwezige personen op de praktijk.

– De behandelaar haalt u op uit de wachtkamer en zal u verder begeleiden. Ook bespreekt uw behandelaar het verloop van de afspraak met u.

– Wij verzorgen voor u de handdoeken en lakens op de behandelbank en desinfecteren na ieder gebruik de behandelbank. Je hoeft dus geen eigen handdoek mee te nemen naar de praktijk

– Na afloop van iedere behandeling worden de behandelbank, eventuele apparatuur, bureau, deurklinken etc. gereinigd.

– Om het loopverkeer binnen de praktijk te beperken, worden de toiletten bij voorkeur niet gebruikt door patiënten

Op bovenstaande manier maken we het op verantwoorde wijze mogelijk noodzakelijke 1 op 1 behandelingen weer te laten plaatsvinden. We zijn er echter nog niet, COVID-19  beïnvloedt nog steeds onze hele maatschappij en dus ook ons fysiotherapeutisch handelen. Houd je a.u.b. aan de bovenstaande regels voor jouw en onze gezondheid!

Voor vragen kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Onze fysiotherapeuten voorzien u graag van advies. U kunt snel bij ons terecht, aangezien we ook in de avonden en in het weekend geopend zijn.

NEEM DIRECT CONTACT OP! 0572 36 30 23