Shockwave therapie

Heb je pijnklachten en van alles geprobeerd om hiervan af te komen? Denk dan eens aan Shockwave therapie. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat Shockwave therapie zeer positieve resultaten kan leveren bij (chronische) pijn, welke veroorzaakt wordt door ontstekingen of verkalkingen van pezen of de slijmbeurzen.

Shockwave therapie is een techniek waarbij met hoogenergetische geluidsgolven pijnlijke gebieden worden behandeld. Via een apparaat worden er geluidsimpulsen verplaatst vanaf de buitenkant van het lichaam naar het te behandelen gebied. Het gevolg hiervan is dat de stofwisseling en bloedcirculatie in het pijnlijke gebied wordt verbeterd. Het lichaam wordt hierdoor gestimuleerd om dit te herstellen waardoor de pijn afneemt. Het is dus een manier om het zelf genezend vermogen van het lichaam te prikkelen.

Wanneer is Shockwave therapie van FysioFits zinvol voor jou?

>> Schouderpijn met beperkte beweeglijkheid
>> Chronische elleboogpijn (tenniselleboog of golfelleboog)
>> Pijn, al dan niet chronisch, aan de achillespees (achillodynie)
>> Hielpijn (hielspoor)
>> Knieklachten (Patellapees tendinitis of tendinopathie)
>> Andere vormen van peesaandoeningen

Wanneer kan er geen Shockwave therapie worden toegepast?

>> Als je zwanger bent
>> Als je een actieve reumatoïde artritis hebt
>> Als je antistollingsmiddelen gebruikt
>> Als je bekend bent met epilepsie
>> Als je recent een hartinfarct hebt gehad
>> Als je een pacemaker draagt
>> Als je nog in de groei bent

Behandeling (altijd in combinatie met een echo)

Bij de eerste afspraak stellen wij een diagnose met behulp van echografie. Zo kunnen we exact bepalen welk gebied met Shockwave behandeld dient te worden. Zo behandelen we direct bovenop de pijn locatie en wordt alleen het te behandelen weefsel geraakt, waardoor je de meest effectieve behandeling krijgt. Shockwave therapie geeft lokaal een licht onaangenaam gevoel, de ene patiënt ervaart dit als meer hinderlijk dan de ander. Het is een kortdurende behandeling. Na enkele dagen al treedt er herstel op, wel kan je wat langer na de behandeling een onaangenaam gevoel houden op de behandelde plek. Shockwave therapie is al succesvol met 2 tot 4 behandelingen.

Resultaten

In onze praktijk voeren wij shockwave behandelingen uit. Het verlichten, of geheel wegnemen, van de klachten is het resultaat dat wij in onze praktijk beogen. We proberen dit te doen met intensieve behandelingen. Dit om ervoor te zorgen dat u snel van uw klachten af kunt komen. Onze fysiotherapeuten zullen onderzoeken waar de klachten liggen. Na dit onderzoek en concrete vragen zal er een behandelplan worden opgesteld. Door dit effectieve behandelplan zult u zo spoedig resultaten zien.

Maak een afspraak!

Om snel resultaat te boeken, is het van belang om een afspraak te maken. Bij FysioFits doet u dat zeer eenvoudig. Ook op tijden buiten de reguliere werkuren is dit mogelijk.

MAAK DIRECT EEN AFSPRAAK